Första kursen avslutad

Nu har jag gått färdigt första kursen på sjuksköterskeutbildningen (om jag klarade tentan) och det känns fortfarande så himla bra. Det har varit oerhört tungt att komma in i pluggtänket igen, starta nya relationer och rötter i en stad jag inte alls känner. Men nu börjar det lätta lite, solen skiner och på torsdag åker jag till mitt livs stad igen. 3c56a9e496ea44c4a2663256c2ed92c0Igår var det pub på skolan och jag var beredd på att ännu än gång behöva försvara att jag inte dricker alkohol. Men istället fick jag bara höra ”fan vad skönt”, ”du är så himla härlig ändå” och ”det märks inte alls att du inte druckit”. Det var fint. Men nu ska jag ut i solen och shoppa bebiskläder till Eirianna. Kanske till och med tar på mig en hatt.

Weight of the World

Lämna en kommentar