London

Nu har jag varit tillbaka från mitt älskade London i nästan en vecka och det bästa av allt är att det känns okej. Det kan bero på att jag klarade min andra tenta idag.. Men tror att det är för att jag hade en fantastisk resa och för att jag vet att London finns kvar när jag är redo att komma tillbaka. Blogg london1Blogg londonJag började fredagen med en brunch på mitt älskade gamla Hab med Daniel. Greg hälsade lika glatt som alltid och min Egg’s Benedict var FAB. Sen var Daniel tvungen att pallra sig till jobbet medan jag hade hela dagen fri att göra vad jag ville med.Blogg london2

Jag hade lite småpryttlar jag behövde köpa så jag åkte in till Covent Garden. Livsviktiga saker som ens favoritduschkräm, te och torrschampo osv. Det var helt galet vackert väder så jag gick mest runt och njöt och försökte gå in på gator jag inte varit på förut.Blogg london3 Gick till exempel förbi denna *hint hint Elice*.Blogg london4Blogg london5

Det gick en utställning på The National Portrait Gallery om Vouge som jag tänkte se men den kostade £19 så då blev jag lite snål. Så istället gick jag och köpte en croissant och en smoothie och satte mig vid Trafalgar Square och glodde på folk. Mycket hånglande par, jobbiga barn och turister men som jag njöt.Blogg london6

Sen gick jag vidare till Waterstone’s enorma bokaffär vid Piccadilly. Gick direkt till min favoritavdelning, barnavdelningen, och klämde på den illustrerade utgåvan av Harry Potter. Den är fantastisk men jag såg att den kostade precis lika mycket i Sverige så då kände jag att jag kunde lämna plats i min väska för annat då den är megatung (bästa som finns). Istället så köpte jag Mary Poppins! När jag betalade i kassan rekommenderade kassörskan månadens bok. ”It’s called Beetle Boy, it’s like 101 Dalmation’s but with beetles”. Kände inte riktigt att hon lyckades övertala mig med den beskrivningen…Blogg london7 När solen sakta började gå ned vandrade jag upp till Carnaby Street där jag inhandlade det sista innan jag drog hem till Daniels lägenhet ett tag för att inte ta slut på alla pengar redan första dagen. Sen på kvällen åkte vi hem till Dave och hängde lite med hans fru och ungar innan vi drog till Crouch End för middag. Blev såklart Melange, min all time favorite.

Älskade bästaste finaste underbaraste London, världens stad.

So High

2 tankar om “London

Lämna en kommentar